sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Nopeutta voimatreeniin ja omaan liikkumiseen

Mitä enemmän saan uutta tietoa, sitä enemmän haluan kokeilla erilaisia treenitapoja ja ohjelmia. Tämä ei tietenkään ole hyvästä pidemmän päälle, mutta ehkä kuitenkin on hyvä, että ainakin vähän itsekin testailee näitä oppeja ennen kuin niitä alkaa toisiin soveltaa.

Minulla alkaa aina näin syksyisin enemmän voimapainoitteisempi treenikausi, luonnollisesti kun ilmat ajaa kestävyyslajien parista sisätiloihin. No, niin on käynyt nytkin. Nyt olen painottanut treenissäni aika paljon jalka-pakaraosastolle, kesällä unohtuneita lihaksia vahvistamaan. Kuitenkin samalla kun olen perusvoimatasolla treenaillut, olen huomannut kuinka hidas mä oon. Tämä itseasiassa kyllä näkyi jo viime kevään kuntotesteissä, jossa piti 30 sekunnissa tikata niin paljon kuin kropasta lähtee kyykkyjä, punnerruksia ja vatsoja. Tulos jäi omasta mielestäni heikoksi ottaen huomioon, että jaksamista ja voimaa kyllä olisi ollut. Nyt on aika siis tehdä tällekin asialle jotain. Sen lisäksi, että jatkan salia ihan normaaliin tapaan, otan hieman nopeusvoimaa tukevaa harjoittelua mukaan ohjelmaan.

Päädyin aloittamaan tällaisella setillä. Ajatukseni on, että tämä on yksi täydentävä treeni viikon ohjelmassani. 

5 x 5 Aitahyppyä + spurtti
5 x 5 Sivuloikkaa
5 x 5 Räjähtäviä punnerruksia

Pyrin kerrankin pitämään treenin mahdollisimman simppelinä, aina ei tarvitse salilla viettää tuntitolkulla erilaisia liikkeitä paukuttaen. Nyt lyhyt ja ytimekäs, mutta kuitenkin aikaa vievä treeni oli tilauksessa.


Kerron kuukauden päästä olenko huomannut harjoittelussani muutoksia, ja jos olen niin millaisia, otettuani tämän setin mukaan ohjelmaan. 

Ajatukseni oli myös jakaa omaa uutta treeniohjelmaani tässä jossain vaiheessa.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti